Sosyal Medya Uzmanlığı eğitimi aldıktan sonra hayata geçirdiğim sosyal medya çalışmaları organik beğeni/takipçi edinme esas alınarak yapılmıştır. Sosyal medya çalışmaları incelenirken sadece beğeni/takipçi kriterine bakarak değil, sosyal medya stratejisi, içerik kurgulama, tasarım, paylaşım zamanı gibi kriterler de göz önünde bulundurulmalıdır.
Meraklı Kedi Yaratıcı Yazarlık Facebook Sayfası
Şahsıma ait olan Meraklı Kedi Yaratıcı Yazarlık adlı blogun facebook sayfasını öncelikle kapak görselinin tasarımından başlayarak anlatayım. Kapak görseli sayfanın hangi konu ile ilgili olduğunu, içeriğinde bulunan konuların neler olduğunu ilk bakışta kullanıcıya vermelidir. Ayrıca kapak görselinin tasarımı tamamen size özgü olmalı ve marka itibarında en önemli aşama olan ilk temasta / algıda kullanıcıyı yanınıza çekmelidir.Yukarıdaki görselde 4 ana konu belirlenmiş, bu konular adları ve konuyla ilişkin görselle ilişkilendirilmiştir. Bunun yanı sıra alt kısımda markanın ismi (Meraklı Kedi Yaratıcı Yazarlık) ve okuyucuyu bilgilendiren bir açıklama da iliştirilmiştir. Dikkat ederseniz tasarımda zemin olarak eskitme bir kağıt görseli kullanılmıştır. Bunun nedeni edebiyat, kitap, yazarlık gibi alanlara yapılan bir göndermedir. Sol taraftaki boş bölüm ise facebook sayfasının profil fotoğrafı için boş bırakılmıştır. Ayrıca facebook kapak görseliniz herhangi bir taşma veya eksilme olmaması için istenilen ölçülerde olmalıdır. Bu ölçü 815x350 pikseldir.
İçerik görselinin tasarlanması
Facebook sayfasında paylaştığınız içeriğin daha fazla okunması, paylaşılması ve yorum yapılması için fotoğrafın gücünden faydalanmanız gerekir. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki bir fotoğrafla paylaşılan linkler diğerlerine göre yüzde 60 daha fazla tıklanmakta, paylaşılmakta ve yorum yapılmaktadır. Fotoğrafla yaptığını paylaşımlar kişilerin facebook duvarında daha büyük yer kaplamakta ve daha fazla ilgi görmektedir.Facebook sayfanızı ziyaret eden bir kişi yandaki görsellerden ilkine baktığında içerikle ilgili önemli veya ilgisini çekecek bilgileri ilk bakışta almaktadır. Etkileyici ve meraklandırıcı bir başlık (Yaratıcı yazarlık oksimorondur!) dikkati çekmekte, yandaki sözü söyleyen kişinin (Bülent Somay) fotoğrafı bulunmaktadır. Eğer bir kişi fotoğrafı varsa onu mutlaka ya sağa ya da sola koyun. Bu bir etkili yayıncılık kuralıdır.
Akabinde üst sol kısımdaki yazıda bu sözün bir yaratıcı yazarlık sempozyumunda söylendiğini belirten bir yazı, yanında da sempozyumu düzenleyen kurumun logosu bulunmaktadır.
Alt kısımda da sözü söyleyen kişinin adı ve yine bir sözü daha bulunmaktadır. Bu materyalleri bir araya getirerek konuya ilgisi olan birinin dikkatini çok kısa bir sürede çekebilir ve fotoğrafla birlikte paylaştığını linke tıklama oranın artırabilirsiniz. Bir de sadece fotoğrafın paylaşıldığını düşünün. Kullanıcı hemen şu soruyu soracak: Adam kim? Tanınmış biriyse ne söyledi? Nerede söyledi? İşte tüm bu soruların cevabını paylaştığını görselde verirseniz nokta atışı yapmış olursunuz.
İkinci görselin önemi ise yine solda olan Selim İleri'ni dikkatli bir şekilde fotoğraftaki not kağıdına iliştirilmiş yazıya baktığını görürsünüz. Bu bakış yazının önemli olduğunu ve Selim İleri tarafından da onaylandığını gösterir. Ünlü, tanımış ya da sözüne güvenilen kişilerin yazdıklarınızı onaylaması her zaman önemlidir. Bu tip ayrıntılarla kullanıcının bilinçaltına hitap etmiş olursunuz.
İçerik Paylaşımı
Facebook sayfasında içerik paylaşımı yapılırken en çok yapılan hatalardan birisi uzun bir açıklama satırının yazılması ve ardından linkin paylaşılmasıdır. Size bir tüyo vereyim, facebook kullanıcıları bu uzun yazıları okumuyorlar. Yapılan araştırmalara göre açıklama yazısının en fazla 80 karakter yani kısa ama etkileyici bir cümle olması gerekiyor. Yazdığını bu kısa cümle uzun açıklamadan daha etkili oluyor ve linkinize tıklanma oranı daha da artıyor. Yapmanız gereken önemli bir şey de cümlenizin sonunda yönlendirme kelime grupları (Haberin / yazının devamı, mutlaka okuyun, fırsatı yakala, detaylar) ekleyin.Paylaşım sıklığı ve zamanı
İçerik paylaşımında önemli bir noktada paylaşım sıklığı ve zamanıdır. Hedef kitlenizin en çok bulunduğu zamanlarda paylaşım yapmanız size daha fazla tıklanma olarak geri dönecektir. Facebook'un standart paylaşım zamanı 10.00 - 16.00 arasıdır. Ancak hedef kitlenizin Facebook'da bulunma zamanına göre değişkenlik gösterebilir. Örneğin akşam saatleri (20.00 - 23.00) de iyi bir paylaşım zamanıdır.Paylaşım sıklığı ise sizi takip eden kullanıcıları yıldırmayacak boyutta olmalı. Tavsiye edilen paylaşım sayısı günde en fazla 3 paylaşımdır. Çünkü hiçbir kullanıcı duvarının bir sayfa tarafından işgal edilmesini istemez. Kullanıcının facebook duvarı özel alanıdır.
Etiketleme
Facebook etiketleme özelliği sayesinde sizin sayfanızı beğenmemiş olsa dahi başkaları tarafından içeriklerinizin görünmesini sağlayabilir ve o kişileri sayfanızdan haberdar ederek sayfanızı beğenmesini sağlayabilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken fotoğraflarınızı etiketlemektir. Bu işlemi yaptığınızda etiketlediğiniz kişinin facebook duvarında iletiniz çıkmakta ve o kişinin tüm arkadaşları sizin sayfanızın içeriğini görebilmektedir.Burada dikkat edilmesi gereken nokta, etiketlediğiniz kişinin paylaştığınız içerikle ilgili olmasıdır. Örneğin ben Meraklı Kedi Yaratıcı Yazarlık sayfasında haberini yaptığım kişiyi ve o haberle ilgilenebilecek arkadaşlarımı etiketliyorum. Bu işlemde de ölçülü davranmalı ve abartmamalı, insanları taciz boyutuna gelecek etiketleme işleminden kaçınmalıdır.
Etkileyici bir yazı
YanıtlaSil